fredag 15 januari 2010

sammanfattning

ja nu är det fredag och här är en fin sammanfattning av veckans träningar.

- Ogge har åkt på 2 riktigt feta tacklingar och avstod gårdagens intern-match pga. säkerhetsskäl!

- åhman talar ut om sitt tobaksproblem! "jag har snusat i 6 år" säger en betvivlad åhman som inte trodde sina öron när han talade ut! med andra ord så började åhman snusade när han var drygt 14 år gammal. åhman säger även "det fanns en tid då jag gick till tandläkaren och han sa direkt när jag öppnade käften - jaha du snusar ser jag"

- kalle kapten blev nedtacklad av theo the beast och flash försvararen försvarade kalle kapten genom att tackla ned monstret! men flash fick inte vara glad länge, lagledar-åke sa snabbt att det var en armbågstackling!

- flash sa åt alla att de skulle skynda sig att bli klar efter träningen. Eftersom det visar afrikanska mästerskapen, lagen var angola-malawi säger flash! åke kommer snabbt in igen och skrattar! vad är det för något! cricket? han skrattar nästan ihjäl sig och flash får bli ägd för fösrta gången!

- i mitt förra inlägg skrev jag att alla 95or och 96or får ta för sig! men ta för er på rätt ställe. Självklart menade jag på ishockeyplan, INTE omklädningsrmmet! höll på att få hjärtattack när jag kom in och såg drygt 10 ungdomar byter om, dessutom på min plats!

- "freddie har börjat tackla" säger simon! han var inte den enda som hade sett det! efter en mycket fin open-ice tackling på moberg(som även åkte på en open-ice av john petersson igår) så kommer kalle och säger att det går bra att göra så på match också! freddie i förtvivlan och så fort han sätter sig i båset kommer åke fram och säger exakt samma sak! som om det inte var nog med det, avbröt kjelle och säger alltihop 1 gång till!

nästa byte så tacklar freddie flash! flash även han trodde inte sina ögon atg freddie tacklade! häven han sägar att freddie ska göra så på match! då får freddie sin talan och säger:


- varför säger alla så!

om alla säger så, så betyder det att alla har rätt! men bra ryck! gäller på matcher med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar